donderdag 11 oktober 2007

iPhone 2.0

Het is een veel besproken onderwerp: hoe zou de tweede generatie iPhone er uit zien? En wanneer komt het ding naar Nederland? En welke provider gaat hem hier aanbieden?
Veel vragen en eindelijk ook een paar antwoorden.


Vanmiddag sprak ik een iemand die de volgende generatie iPhone in zijn handen heeft gehad. Wat een voorrecht! Hij vertelde mij het volgende:

- iPhone 2.0 heeft UMTS
- er zit een betere camera waarmee ook video-opnames gemaakt kunnen worden.
- Het toestel iets kleiner.
- Behalve H264 wordt ook Dvix ondersteund.
- Bij alle Apple applicaties (sms, mail) draait het toetsenbord mee als je het toestel overdwars houdt.
- Het is nog helemaal niet zeker dat T-Mobile de Nederlandse aanbieder wordt.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

kleiner? Gaat dat niet ten kosten van het beeldscherm? 3,5"

Unknown zei

maar is het al wel bekent waarneer die in nederland komt en komt er nu een 3 megapixel camera op maar mijn grootste vraag is nog steeds waarneer komt die in nederland en hoe duur word die?

Anoniem zei

Cool zeg!

ik kan me voorstellen dat gprs en umts komt!

Ik kan me ook voorstellen dat video's maken software matig is en komt ook wel op de huidige iPhone!

Anoniem zei

En het mooiste is, is dat er nog totaal geen concrete plannen zijn voor een nieuwe iPhone. En dus je aankondiging uit iemand dikke vette duim gezogen is.

RevNed zei

Ik denk dat een aantal van de eerder genoemde dingen niet eens zo onlogisch zouden zijn. Echter voor hardware veranderingen anders dan 16/32 GB moet er opnieuw toestemming van FCC commissie worden gegeven. Dus ALS er iets gebeurd in Januari is dat een aankondiging voor ± April. FCC moet namelijk 6 maanden van te voren worden ingedient. Stel dat het nu is, dan is April nog mogelijk.